fredag 28. mars 2014

ROOM TO PLAY



1, 2, 3, 4, 5, 6

Jeg har nettopp levert et prosjekt som blant annet innebar å innrede et jenterom :-) Elsker barnerom! Noen av moodboardene ser dere her. Ekstra morsomt ble det når jeg uken etter var på POMPdeLUX party og så igjen hele fargepaletten på de nydelige barneklærne. Deres design er så utrolig gjennomført! Bare så synd at min lille prinsesse er 17 år...;) Tenkte kanskje dere kunne få noen tips og ideer til barnerom i dag. 
Hva med å bruke en sengehimmel til leketelt, og feste en lysende due ved sengen som nattlys...


Fargene på klærne over synes jeg er perfekt til jenterommet! Nøytrale og dempede,men likevel jentete. Interiør og farger på et barnerom kan med fordel være nedtonede og nøytrale. Alle de fargerike lekene gir jo masse farge til rommet, og da er det godt at de ikke konkurrerer med sterke farger på vegger og møbler. Rommet kan likevel få særpreg ved å velge mønstrede tapeter noen steder, somfor eksempel den splitter nye fototapeten Magi, fra dyktige ByFryd,  nummer 10. over her. Eller den harlequiinmønstrede i fargen Rose som vist på det øverste moodboardet. Nr.3. Den er dekorativ og passer like godt til både små og store jenter.


En superenkel ide til jenterommet er å feste et tyllskjørt i taklampen. Pass på at stoffet ikke kommer i kontakt med pæren (bruk gjerne LED) En enkel taklampe fra Ikea skjermer pæren og gir godt lys i lampen.
På bildet har jeg brukt et av de fine tyllskjørtene fra nettopp POMPdeLUX. Supert når barnet har vokst ut av skjørtet;)


Over ser dere et morsomt alternativ til skrivebord. Rett og slett et multimøbel som barna kan bruke til tegnebord og lekehus. Fester man "gardiner" i åpningen kan man gjemme seg inni huset også :)
 Eller hva med et telt i canvas, som kan legges sammen når det ikke er i bruk. Jeg er alltid opptatt av at møbler skal ha flere funksjoner, og at de kan følge barnet i mange år. Sengen over kan med bruk av sengehest brukes helt fra barnet er 2-3 år og frem til de er voksne. Her er det god oppbevaring til leker i skuffene, samt at sengen kan trekkes ut og bli dobbelseng. Perfekt når venner er på overnatting.


Jeg måtte jo bare lage et gutterom også ;) Ble så inspirert av bildet jeg så hos dyktige Frida med bloggen Trendenser! For en fantastisk lekeborg!, nr.17. Fargene er igjen inspirert av barneklærne jeg så på party :), og et gutterom trenger jo ikke å være lyseblått. En frisk blågrønn farge sammen med mørk marineblå og cognacfargede tekstiler er tidløst, og kan følge barnet i mange år. Sjekk den kule leselampen da!, et fuglehus hvor det lyser gjennom det runde hullet, samt at hele bunnen lyser og gir godt leselys ved sengen. Nr 20. Et mykt teppe formet som en sky er godt å sitte på når man leker på gulvet., nr18. De fine vimplene skaper skikkelig ridderstemning sammen med borgen,nr 19 :)


Og en idè jeg kom på... når shortsen blir for liten, sy igjen bena og heng den på veggen etter selene;) Perfekt til alle kosebamsene og lekedyrene ikke sant? Shorts og seler HER

 21, 22, 23, 24

Herlig fargekombinasjoner på disse tøffe guttene:) Hva med en vegg full av fine måner som lyser opp og lager fint mønster på gutterommet, eller en "tweed" tapet som passer både til små og store gutter. 

Det er jo så gøy å innrede barnerom!! Og heldigvis så får jeg fortsatt gjøre dette selv om mine søte små på 13 og 17 har vokst fra det. 

Da håper jeg dere har fått noen ideer og litt inspirasjon før helgen starter.

Nyt fredagsfølelsen, og goooood helg! :-)





Inspired by the wonderful clothes from POMPdeLUX, I have made some moodboards for the kids rooms today! My own little prince and princess are 13 and 17, so I am happy that I still get to decorate childrens rooms at work.:-) Click the numbers under the moodboards to now more about each product:) 

Have a fabulous weekend! :)


Therese

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar