søndag 29. desember 2013

GOLDEN NEW YEARS TABLE






Inspirert av fargetemaet jeg viste HER, har jeg dekket et enkelt gyllent festbord :-) Serviettene fra Herlighet setter tonen, og bordkortene er de samme papirsløyfene som jeg laget til årets julegaver.
Laget på få minutter, se hvordan HER 



"Serviettringene" er egentlig billig hårpynt fra Glitter ;), som jeg her har brukt til å samle bestikket på en dekorativ måte. Under kuvertene ligger tekstil i glitrende gull.


Som dekor på bordet... deilige sjokoladetrøfler fra Bolina. De passer perfekt siden de er pakket i blankt, sort og gullstripet papir.


Glasserne fra Åhlens bruker jeg både til vann, dessert, blomster, og her..til telys.


Sløyfen blir et fint bordkort ved å skrive gjestenes navn på enden av "båndet" 


Sort bestikk fra Kremmerhuset skaper mer kontrast  på bordet hvis man ønsker det.


Håper dere har fått noen ideer :)

Og forresten,...hjertelig velkommen til alle nye lesere, det er så kjekt å se at dere blir flere og flere. ♥ 

// Images: Therese Knutsen //

I morgen skal dere få en superenkel og kjempegod dessertoppskrift som passer perfekt til nyttårsmiddagen. Stay tuned!
Tips! Du trenger Yoghurtis, Biscottikjeks, Amarettolikør, fløte, sjokolade og bringebær ;)


Ha en finfin kveld!




Inspred by the moodboard I showed you HERE, I set a golden New Years table :-) Using my DIY paper bows as seating cards, festive napkins, gold hairbands to decorate the utensils, and some golden fabric under the plates. The glasses from Åhlens are so versatile. I use them for dessert, water, flowers, or as I have done here...as candelholders.

Hope you got some decoration ideas :)

And also...welcome to all new readers! So happy that you are visiting my blog!!
 



Have a lovely evening!


Therese



















3 kommentarer:

  1. Hei Therese!!
    Nå har jeg endelig fått stemt på deg:)
    Så spennende dette blir. Skal følge med!
    Så lekkert bord du har dekket. Smart å bruke de hårklypene til å samle bestikket!!
    Her var det virkelig mange gode tips:)
    Jeg vil også få ønske deg et GODT NYTTÅR!!
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  2. Nydelig dekket bord :)

    Elsker bestikket fra Kremmerhuset, jeg har i hvitt- men ønsker meg sort også.
    Ønsker deg en fin kveld, og samtidig Godt Nytt År.
    Gleder meg til å følge deg i 2014, klemmer :)

    SvarSlett
  3. Så nydelig borddekking,masse flotte innlegg nedover!
    Legg meg til som følgjer og kommer innom deg igjen:)
    Klem Siv Mette

    SvarSlett