fredag 27. september 2013

MY JOB AS...

..AN INTERIOR DESIGNER

Visualisering av design

Jeg har fått mange spørsmål om hva jeg jobber med, hvordan jeg går frem underveis i prosjekter og hvordan kunden får presentert det jeg designer.

Moodboard/ Produktoversikt

Jeg jobber med å planløse, fargesette og innrede boliger og offentlige miljøer. Ut fra befaring og behovsanalyse hos kunden tegner og visualiserer jeg forslag til gode løsninger, riktig atmosfære og best mulig utnyttelse av arealet jeg jobber med.



 Jeg finner forslag til valg av farger, materialer, møbler og detaljer som jeg visualiserer ved hjelp av moodboards i en  prosjektbok sammen med målbare tegninger og en fullstendig forhandlerliste som gir utfyllende informasjon til kunden om produktene jeg har valgt samt priser og leveringstider. 


Når mine forslag og ideer er gjennomgått med kunden, velger noen å stå for innkjøp og gjennomføring av innredningen selv. Andre ønsker at jeg tar meg av hele prosjektet, og at jeg i tillegg setter prikken over i en med de siste interiørdetaljene. Varierte dager og spennende oppdrag! :-D



 Visualisering av skreddersydd design.


Bildene over viser en liten del av et prosjekt jeg jobber med for tiden.


Håper dette gav dere litt mer informasjon om hva jeg gjør på om dagene;)
Og skulle dere ha behov for en interiørdesigner/ hagedesigner, så ta gjerne kontakt. :-)
 therese@room4u.no


Mitt motto er som alltid ;)



I get a lot of questions about my job as an interior designer, how I work and how I present my solutions to my clients. Well, my work includes designing both private and public spaces. I always start my projects with a viewing and a meeting with the clients to get information about their wants and needs, take note of measurements in the room/rooms, and check out the quality of the light. Then I design the floor plan, the layout and the tailored solutions. I choose the color scheme, pick out the right materials and the perfect furniture for the design I want to present to my client. Everything are visualised on moodboards and drawings in a project book, along with detailed information about the items I have chosen for the design.
The picures above are only a few visuals from a project that I am working on.

Hope this gave you some answers, and do not hesitate to contact me if you are ever in need of a passionate interior designer :-)
therese@room4u.no



Therese

2 kommentarer:

  1. Høres død spennende ut. Digger stilen din!!!

    Klem fra Elisabeth

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre Elisabeth. Tusen takk for fine ord :-)

      Klem Therese

      Slett