mandag 7. januar 2013

GULT ER KULT...

..på barnerommet:)


Lampen er en enkel arbeidslampe fra Clas Ohlson
Hyllene er trekasser fra Bohus. Den gule strikkede puffen og puten med tall er fra Kremmerhuset.



Det er så grått og fargeløst her hjemme.... det sier sønnen på 11 ganske ofte faktisk:)  Det er jo for så vidt sant det da... men grå er favorittfargen og preger de fleste rom her hjemme, sammen med hvite og nøytrale nyanser som er tidløse, rolige og behagelige for øyet.
Når jeg er ferdig med en fargerik og kreativ arbeidsdag som inneholder hele fargekartet og de fleste interiørstiler, så trengs det et nøytralt fristed hjemme. Men min fine småttis trenger jo ikke å ha det helt fargeløst rundt seg av den grunn...





Så da ble nyttårsforsettet... Slipp inn flere farger hjemme også ( på barnerommet ihvertfall;) )



Sengen er laget av kjøkkenmoduler fra Ikea i høyglans grå.




Etter 12 år i tigerstaden vendte vi nesen tilbake til hjembyen i fjor. Vi bor nå litt smått  mens vi venter på utsiktstomt og husbygging eller et kult renoveringsprosjekt;). På få m2 må det derfor bygges i høyden på gutterommet, og oppbevaringsløsninger prioriteres. (Mye lego!!). Men jeg elsker slike kreative puslespill;)


De enkle skapdørene ble fort litt tøffere med et 4-tall av wasitape. Enkelt å forandre for tapen finnes i et uttall farger og lager ikke merker på underlaget:)



Morsom blyantholder fra Bolina


Inspirert av superdyktige Anette med bloggen Anetteshus har jeg laget min versjon av hylleknekt-lampen;) Denne ble lampe og opphengswire i ett. Ved å stramme tekstil-ledningen litt ble det en dekorativ "wire" hvor minsten kan henge opp tegninger og andre ting som ikke veier for mye. De store treklypene fant jeg på Bolina.

Den nydelige puten med rev på finner du hos bla. Bolina og Hviit. Flotte nettbutikker!
I min hjemby Ålesund;)  finnes puten bla. hos den utrolig fine interiørbutikken Herlighet


En gul tommestokk blir en kul oppslagstavle:)



Inspirert av  vårens  GULFARGE ble altså gutterommet en farge rikere,
og jeg har fått være Meg: skape, være leken og kreativ og ikke minst hatt det veldig morsomt underveis;)





Dette innlegget passet i grunn fint til å være med i NIBs utfordring nå i januar, så jeg hiver meg på.
Se mer om utfordringen samt flere bidrag Her.

Strålende ukestart dere!


11 kommentarer:

  1. Gult er kult:) veldig fint!

    SvarSlett
  2. Oi, så mange smarte løsninger! Du er jammen flink til å se mulighetene :-)Jeg synes det aller morsomste med slike utfordringer hos NIB er at jeg finner så mange fine blogger jeg ikke har sett før!! Som her :-)

    Ha en herlig uke!

    SvarSlett
  3. Knallstilig bidrag! Digger rommet! Så mye å hvile øynene på!!
    Tror dette blir en av mine favoritter:))
    God klem og ønske om ei fin uke til deg
    Tonje

    SvarSlett
    Svar
    1. Ps: la meg til som følger hos deg. Flott blogg!!

      Slett
  4. Utrolig flott! Liker alt jeg ser:) Masse lykke til!
    johanne

    SvarSlett
  5. Så tøft og kreativt gutterom!

    Mange fine tips, digget sengen!

    Lykke til i utfordringen :-)

    SvarSlett
  6. kjempetøft rom! allt var berre super kult:-)

    Malin

    SvarSlett
  7. Heia! For et sinnsykt kult barnerom! LIKER LIKER LIKER!!! Og for en glimrende ide å bygge seng av kjøkkenmondueler! :-)

    SvarSlett
  8. For et tøft rom!!! Så kreativ og flink du er! Hit kommer jeg igjen!
    KLem Monica/ twist

    SvarSlett
  9. Fantastisk kult er det med gult!
    Jeg siklet på de detaljene fra kremmerhuset i høst...
    NydeligFlotte Bilder!
    Lykke til i utfordringen!
    Ha en strålende tirsdagskveld!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett
  10. Gøy!
    Klem, Trude

    SvarSlett