torsdag 19. desember 2013

GIFT WRAPPING..

...DIY 


 I dag har de siste julegavene blitt pakket inn. Papirsløyfene har jeg sett mange ulike varianter av nå i førjulstiden, jeg laget min variant, som også fungerer som til og fra lapp :-) Vil du også lage disse enkle og dekorative sløyfene så følg instruksjonene under :-)  


1. Klipp papirstrimler i ønsket bredde (mine er 3cm) De øverste buene er ca 15 cm lange.
Den lange med splitt er vel 35 cm, så har jeg en bit på ca 6 cm til midten av sløyfen, og den nederste er til å forlenge sløyfen hvis pakken er stor, eller man ønsker en remse på tvers av sløyfen.
2. Skriv ønsket tekst på baksiden av den lange remsen med splitt. 


1. De små buene har jeg limt med rollerlim før jeg fester de på den lange remsen.
2. Sløyfen kan også gjøres "dobbel, ved å lime på ytterligere en bue på hver side.


1. Deretter legger jeg den 6 cm lange remsen på midten, slik at den skjuler skøtene.
2.Bretter remsen under og limer fast på baksiden.


 1. og 2. Sløyfen er ferdig. Er pakken stor, lim først på forlengelsen og deretter sløyfen.
Vanskelig å forklare.....superenkel å gjøre.;-) Jeg brukte gullkartong, men papir i alle farger og mønstre kan brukes, og størrelsene kan varieres.



 Noen av de ferdige pakkene. Med grankvist og en hjemmelaget pepperkake dufter den av jul!



Papirtrærne jeg viste i forrige innlegg har også blitt gavedekor.



// Images: Therese Knutsen //


Ønsker dere alle en fortsatt koselig førjulstid 




The last gifts were wrapped today. I made some very simple, but very decorative paper bows, and thought you might like to try making them as well. An easy DIY for everyone in the family.
Follow the tutorial, and create your own version. Maybe a thinner one...maybe in red paper...just try it :-) With a small spruce branche and a homemade gingerbread cookie, the hole gift smells of Christmas! Always so  much fun to do the gift wrapping!


Enjoy the last week before Christmas, and remember to have a good time and relax! :-) 


Therese

6 kommentarer:

  1. c'est très joli cette décoration, j'aime beaucoup !

    SvarSlett
  2. where can we buy the wrapping paper?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hi,
      The paper`s order number is 1882-55, and I bought it at www.ludvigsen.no a couple of years ago.
      I don`t know if they still sell it though.

      Have a nice day!

      Therese

      Slett