fredag 11. januar 2013

FAVORITTHOTELL I OSLO



Saga hotell ligger idyllisk plassert i en flott eldre bygård på Briskeby. Kun ett minutt unna ligger Bogstadveien




Det er interiørmesse om et par uker og da har jeg selvfølgelig booket meg inn her.


Saga Hotell fikk Merket for god design i 2012 i kategori Visuell komunikasjon, noe som var så vel fortjent!
Nye eiere kom inn i 2010 og de ønsket å profilere seg som et lite og personlig boutiquehotell med kontinental klasse. Dette har interiørdesigner Kari Deletois utført mesterlig:)



Hotellet har sjarm og særpreg, og stemningen er varm og gir assosiasjoner til Paris tidlig på 1900 tallet.
Store bilder og tekstiltrykk på møbler og interiørdetaljer er hentet fra nærmiløet noe som gir interiøret den fine atmosfæren.



I tilknytning til resepsjonen er det en behagelig lounge, bibliotekavdeling og en liten hyggelig bar.





 Rommene er store med deilig takhøyde og høye flotte bygårdsvinduer.


Badene er rene, moderne og delikate


 I kjelleren ligger hotellets frokostsalong som er like hjemmekoselig og gjennomført som resten av hotellet og frokosten smaker utmerket :)

Bilder: Via

Regner med at dere forstår at dette er mitt favoritthotell når jeg er i tigerstaden, og jeg sier det bare...Prøv:-) 

Ha en strålende fredag alle sammen!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar